Referentie-inname als richtlijn

Sinds eind 2016 is de nieuwe Europese verordening ‘Food information to consumers’ (FIC) van kracht en verplicht. De verordening standaardiseert de etiketteringsregels voor voedingsmiddelen om consumenten degelijk te informeren.

Deze regels zijn gebaseerd op het systeem van de ‘dagelijkse voedingsrichtlijn (GDA)’, bekend als de referentie-inname (RI). In België en Luxemburg vermelden al onze drankverpakkingen (met uitzondering van water) duidelijke nutritionele informatie. Coca-Cola gaat een stap verder dan wat wettelijk verplicht is en plaatst de iconen van de referentie-inname aan de voorkant op de meeste van haar verpakkingen.

Referentie-inname

Op reis door de wereld van Coca-Cola in België en Luxemburg

Om ervoor te zorgen dat consumenten een bewuste en verantwoorde keuze kunnen maken, vullen we de informatie op verpakkingen aan met informatie via andere kanalen: de consumentenlijn (078 156 156) en onze sociale media (Twitter®, Facebook®, Snapchat®, Instagram®). Sinds eind 2016 hebben we ook een volledig nieuwe website www.cocacolabelgium.be: Coca-Cola Journey die je meeneemt op een reis door de wereld van Coca-Cola België en Luxemburg en je alle verhalen vertelt over onze merken en over ons bedrijf.

Journey website