Drankenportfolio: realisaties

Wat we eten en drinken heeft een invloed op onze gezondheid en ons welzijn. Daarbij zijn gesuikerde dranken verantwoordelijk voor 2,8% van alle calorieën die we innemen. Dat blijkt uit recent onderzoek* naar het Belgische voedingspatroon. Coca-Cola wil haar verantwoordelijkheid nemen en meehelpen in de strijd tegen obesitas. Dat doen we door te blijven innoveren, consumenten een ruime keuze aan te bieden en meer in te zetten op kleinere verpakkingen. Op onze verpakkingen communiceren we bovendien transparant over de ingrediënten en de voedingswaarde van onze producten. Dranken met weinig of geen calorieën zetten we in de kijker en we blijven inzetten op een verantwoorde marketing en verkoop.

*Bron: voedselconsumptie België 2014-2015, gewijzigd om de gesuikerde dranken te plaatsen op basis van 150ml/dag en 10% suikers = 60kcal ofwel 2,8% van de Total Energy Intake.

Lees er meer over in het artikel over de plaats van frisdranken in de suiker- en calorie-inname van de Belgen

Onze doelstelling

Tussen 2012 en 2020 willen we de calorievoetafdruk van onze dranken met 10% verminderen.

Onze strategie

Bij Coca-Cola houden we rekening met veranderende voedingspatronen, smaken en levensstijlen. We breiden ons aanbod voortdurend uit en bieden een ruime keuze aan kwaliteitsvolle dranken met, zonder of met minder suiker en calorieën. Daarnaast vergroten we de keuze aan kleinere verpakkingen. Op een duurzame manier blijft Coca-Cola zich inzetten voor: