Onderzoek en ervaring leren ons dat consumenten een alsmaar groter en gevarieerder aanbod wensen. Ze willen kiezen tussen verschillende merken, smaken, verpakkingen, caloriegehaltes. En meer keuze betekent meer innovatie. Daarom neemt productinnovatie een centrale plaats in binnen onze onderneming. Productinnovatie helpt ons om in te spelen op de veranderende wensen en voorkeuren van onze consumenten en om een ruim en gevarieerd aanbod te ontwikkelen.

Coca-Cola innoveert in België en Luxemburg op verschillende fronten: merken en producten, verpakkingen, marketing en communicatie. Hiermee tonen we ons vaak een ideeënfabriek voor Coca-Cola wereldwijd. In Anderlecht is immers het tweede grootste innovatiecentrum wereldwijd van The Coca-Cola Company gevestigd. Zo’n 135 medewerkers doen er aan productontwikkeling, kwaliteitscontrole en ontwikkeling van nieuwe verkoopapparatuur voor meer dan 100 landen, goed voor 350 innovaties per jaar. Veel projecten die we hier bedenken, worden nadien overgenomen in andere landen.