Coca-Cola Zero lanceert vanaf 4 februari grootse geïntegreerde marketingcampagne.

Acht jaar na de introductie van Coca-Cola Zero in België, komt de grootste marketingcampagne sinds de lancering van het merk. ‘Just Add Zero’ richt zich tot de nieuwe generatie jongeren en gaat op 4 februari van start met een flitsende tv-spot met een humoristische knipoog. De campagne omvat ook een online luik, buitenadvertenties, reclame in winkels en ‘limited editon’-verpakkingen. “Met ‘Just Add Zero’ willen we de levensfilosofie achter het merk uitdragen. Benut elke kans, net zoals Coca-Cola Zero dat heeft gedaan door de heerlijke smaak van gewone Coca-Cola te combineren met zero calorieën.”

2014 is een belangrijk jaar voor Coca-Cola Zero. Gaëtan Van de Populiere, Marketing Director Belgium&Luxembourg: “Coca-Cola Zero doet het heel goed in België en in het buitenland. Met ‘Just Add Zero’ willen we nog meer investeren in dranken zonder calorieën, voor consumenten die niet willen inboeten op smaak maar bewust kiezen voor een suiker- en calorievrije drank.”

De campagne richt zich tot een nieuwe generatie jongeren, opgegroeid in een uitdagende wereld, en biedt hen een vooruitblik op een mooier leven. “Voor sommigen staat ‘zero’ gelijk aan ‘niets’, maar de ‘Just Add Zero’-campagne laat zien dat alles juist groter, beter, sneller en mooier kan worden. Door ‘zero’ toe te voegen, krijg je meer: een trip naar één land wordt een onvergetelijke reis door tien landen, een groep van tien vrienden wordt een bont gezelschap van honderd mensen, en een feestje met honderd man wordt plotseling een concert met duizend feestende jongeren. Datzelfde geldt voor Coca-Cola Zero: de drank bevat geen suiker en calorieën, maar heeft wel de heerlijke smaak van gewone Coca-Cola. Deze campagne spreekt mensen aan die op dezelfde manier in het leven staan: avonturiers die altijd op zoek zijn naar nieuwe mogelijkheden om nog leukere dingen te beleven.”

Centraal in de campagne staat een nieuwe tv-commercial, geregisseerd door de Britse film-, reclame- en videoclipregisseur Nima Nourizadeh. Hij maakte zijn filmdebuut met producers Todd Phillips en Joel Silver als regisseur van de langverwachte feestkomedie van Warner Bros, ‘Project X’. Met deze film vestigde Nima zich – na zijn bekroonde clips voor artiesten als Hot Chip, Lily Allen en Chromeo – als de frisse, ongeremde en onmiskenbaar getalenteerde vertolker van een nieuwe generatie.

“Nourizadeh is een echte verteller. Hij creëert emoties en betrekt de kijker in de actie. Zijn werk is scherp en krachtig, met een positieve knipoog en sluit naadloos aan bij onze doelgroep en de manier waarop zij in het leven staan”, legt Van de Populiere uit.

In de tv-commercial bevindt het hoofdpersonage zich in Zuid-Afrika, waar hij een aantal situaties beleeft die beter worden door ‘zero’ toe te voegen. Als hij ‘zero’ aan zijn twee zussen geeft, verschijnen er uit het niets twintig aantrekkelijke vriendinnen. De tv-spot krijgt ook een leuke, onverwachte wending… En zo spreekt Coca-Cola Zero voortaan niet langer enkel mannen aan maar knipoogt het merk ook speels naar vrouwen.

De soundtrack van de reclame is een remix van een nummer van de populaire, bekroonde dj en producer Diplo: ‘Set If Off’, omwille van de energieke, krachtige beats die het tempo aangeven voor de actie op het scherm. Als oprichter van het muziekcollectief Hollertronix en het label Mad Decent werd Diplo in 2013 genomineerd voor de Grammy Award Producer van het Jaar.

Wat je nog niet wist over Coca-Cola Zero

  1. Na de lancering van Coca-Cola light in de jaren tachtig werd Coca-Cola Zero in 2006 geïntroduceerd in België als het tweede nieuwe merk onder het handelsmerk Coca-Cola.
  2. Het kostte jaren van innovatie om ervoor te zorgen dat de smaak van Coca-Cola Zero die van gewone Coca-Cola zo dicht mogelijk benadert.
  3. Coca-Cola Zero is het op één na best verkochte merk in zijn categorie in Frankrijk, België en Zweden.
  4. Coca-Cola Zero is tegenwoordig verkrijgbaar in 140 landen over de hele wereld.