Coca-Cola stuurt supporters mee het veld op met de Rode Duivels

In het rugnummer van elke Rode Duivel die vanavond tegen Luxemburg aantreedt, staan de gezichten van gemiddeld 5.100 Belgen afgebeeld, of een totaal van 118.000 voor 23 duivels. Dat is het fraaie resultaat van de Coca-Cola oproep ‘Rode Duivels gezocht’. Via social media kon je een profielfoto uploaden om je favoriete Rode Duivel letterlijk een duwtje in de rug te geven. Van alle ingestuurde foto’s maakt Coca-Cola een collage in de vorm van het rugnummer.

Met de actie ‘Rode Duivels Gezocht’ ging Coca-Cola op zoek naar ultieme Rode Duivels fans. Liefst 118.000 fans beantwoordden de oproep, en zij krijgen nu allemaal een plaatsje in de rugnummers van de 23 spelers. Bij elke duivel spelen dus zo’n 5.100 supporters mee tijdens de drie laatste oefenwedstrijden tegen Luxemburg (26 mei), Zweden (1 juni) en Tunesië (7 juni).

Elk shirt is bovendien het ultieme ‘collectors item’ voor de vurigste fans, want de 23 shirts kunnen na afloop van de 3 voorbereidingsmatchen gewonnen worden via acties in de horeca (check de code aan je flesje Coca-Cola, Coca-Cola Zero en Coca-Cola light via http://www.cocacola.be/win), de Facebookpagina van Coca-Cola en via verschillende mediapartners.

Gaëtan Van de Populiere, Marketing Director Belgium&Luxembourg: “Als officiële sponsor van de Rode Duivels bieden wij supporters de kans om heel erg dicht bij hun favoriete Rode Duivel te komen tijdens deze oefenwedstrijden, dé generale repetitie voor Brazilië. Dit past perfect binnen onze campagne waarin we een actieve levensstijl promoten. Coca-Cola wil tegen 2020 300.000 Belgen meer en vaker doen bewegen: ambitieus, maar haalbaar.”