Een flitsende montage, een opzwepende beat, een euforische trip door ‘space & time’: in zijn nieuwe spot zet Coca-Cola de boodschap nog eens extra kracht bij: vandaag kies je perfect de Coca-Cola die bij je past. ‘Kies Keuze’ brengt op de soundtrack Honeytrap van het Britse electrotrio We Have Band, de evolutie van elke Coca-Cola variant en zijn karaktertrekken nog eens swingend in beeld.

Slechts 30 seconden duurt de nieuwe tv-spot (60 sec. in de bioscopen), maar daarin passeert het hele Coca-Cola culturele erfgoed de revue: van een knipoog naar het Victoriaanse tijdperk, over de iconische ‘eighties & nineties’ tot de nieuwste evoluties. De bedenkers Ogilvy & Mather Frankfurt doken in het archiefmateriaal en lieten de nostalgische beelden spelenderwijs contrasteren met eigentijdse scènes.

De boodschap is duidelijk: nooit eerder in zijn 129-jarig bestaan had het merk zo’n divers en evenwichtig aanbod, met een Coca-Cola voor elke levensstijl. Elk drankje met zijn eigen persoonlijkheid, uitstraling en karakter. Kortom, welke ook de heersende stijl of mode is, er past altijd wel een Coca-Cola bij. De campagne trekt daarmee nog eens volop de kaart van de één-merkstrategie van Coca-Cola en de vier varianten binnen het assortiment.

“In de loop der jaren werden een aantal nieuwe producten op de markt gebracht met verschillende calorie- en cafeïnegehaltes”, verklaart Céline Van den Rijn, Marketing Director Belgium & Luxembourg. “Die varianten werden opnieuw samengevoegd tot één Coca-Cola-familie. Ze staan niet meer op zichzelf, maar maken evenwaardig deel uit van dezelfde filosofie: het is allemaal Coca-Cola, maar je kan vandaag veel beter een variant kiezen die het beste aansluit bij jouw behoefte en het moment”.

Nieuwe buitenreclame

Parallel met de tv-spot wordt de keuze-boodschap vertaald naar frisse nieuwe visuals voor buitenreclame. Elke Coca-Cola komt daarin aan bod met de specifieke troef waarvoor je kan kiezen: de ‘original’

Coca-Cola, de zoetstof van natuurlijke oorsprong bevattende Coca-Cola life en de suiker- en calorievrije Coca-Cola Zero en Coca-Cola light. Centrale thema: wat ook je voorkeur is, beleef een spetterende zomer!

‘Choose Happiness’-platform

Het ‘Choose Happiness’-platform van Coca-Cola werd in maart 2015 gelanceerd en verenigt de Coca-Cola-familie met een iconische ‘one brand’-benadering. Het platform benadrukt ook ‘Choose Happiness’, in navolging van ‘Open Happiness’, waarmee consumenten worden aangespoord om een actieve houding aan te nemen: ‘Choose Happiness, Choose Your Coke’.