Met de verkiezing van Julie Baekelandt tot Lady Chef 2016 heeft ook Chaudfontaine een nieuwe ambassadrice. Het natuurlijk mineraalwater verbindt niet toevallig zijn naam aan het culinaire evenement: “Net als het water van Chaudfontaine dat puur en evenwichtig uit de bodem opborrelt, helpen we culinair talent aan de oppervlakte te komen”.

Na Anne-Sophie Breysem van Kwizien uit Hasselt hebben het publiek en een jury van culinaire journalisten Julie Baekelandt van C-Jules uit Zottegem uitgeroepen tot nieuwe Chaudfontaine Lady Chef of the Year. Zij wordt daarmee de 26ste winnares van deze prestigieuze wedstrijd, en voor de tweede maal Chaudfontaine ambassadrice.

Iets waar Chaudfontaine erg trots op is: “We zijn heel blij om deze jonge vrouwelijke topchef gedurende een jaar mee te ondersteunen en te tonen dat we als merk heel dicht bij de horeca staan. Precies omdat het water met zijn drie varianten de perfecte partner is bij elke culinaire ervaring”, zegt Céline van den Rijn, Marketing Director Coca-Cola België & Luxemburg.

Evenwichtig water voor een optimale ‘dining experience’

Het water van Chaudfontaine is uitzonderlijk natuurlijk mineraalwater, afkomstig uit een bron gelegen aan de voet van de Belgische Ardennen. Dankzij een bijzondere samenloop van geologische omstandigheden daalt het water van Chaudfontaine tot een diepte van 1600m en wordt gedurende minstens 60 jaar door de natuur zelf gefilterd. Het water ontspringt als het ware uit een ‘natuurlijke kluis’ en is volstrekt uniek, door zijn zuiverheid en evenwichtig mineraalgehalte.

Dit alles zorgt ervoor dat het Chaudfontaine water een optimale ‘dining experience’ aanbiedt. Het Tri’O van Chaudfontaine (bruisend, licht bruisend en plat water) staat ook hoog aangeschreven bij Julie Baekelandt: “Omdat het een evenwichtige mineralisatie en een delicate, maar niet te uitgesproken smaak heeft, past het als begeleidende drank bij elk menu.”

“Chaudfontaine is voor mij het water met de meest zuivere smaak”, zegt de Lady Chef. Het Tri’O past bij elk gerecht en iedere wijn. Afhankelijk van het koolzuurgehalte kan je bovendien specifieke accenten leggen. De rode bruisende variant, wekt de eetlust op en is ideaal om knapperige en textuurrijke gerechten een boost te geven. Voor gerechten met een subtiele smaak is de groene variant dan weer geschikte partner dankzij de delicate en fijne belletjes. En tot slot het natuurlijke ‘blauwe’ mineraalwater. Dit water is perfect uitgebalanceerd en past bijgevolg bij elk gerecht, op ieder moment.

‘Dat de keuze in water afhangt van gerecht tot gerecht, is iets wat veel mensen niet weten’, zo vertelt de Lady Chef. ‘Toch kan het een toegevoegde waarde zijn bij je culinaire ervaring. Veel mensen drinken niet alleen wijn of bier bij de maaltijd, maar ook een glaasje water. Eigenlijk zou ieder restaurant ook zijn watersommelier moeten hebben’.

Chaudfontaine, een bekroond water

In 2013 werd Chaudfontaine’s werelds eerste producent van mineraalwater die de gouden ‘European Water Stewardship’ medaille in de wacht wist te slepen. Dit door een combinatie van innovatieve technologieën aan te wenden, inspanningen te leveren om de natuurlijke rijkdom met de grootste zorg te beschermen en het water duurzaam te beheren (van bron tot fles). De bekroning werd in juni van dit jaar verlengd. In 2015 ontving het Tri’O van Chaudfontaine de ‘iTQi Superior Taste Award’. Deze prijs werd uitgereikt door toonaangevende chefs en sommeliers, opiniemakers op het vlak van smaak.