Een smaaktest bij nietsvermoedende consumenten is het onderwerp van de nieuwe tv-commercial voor Coca-Cola Zero die van vandaag op tv loopt.

Het experiment werd gefilmd in een bioscoopzaal vol nietsvermoedende deelnemers. Zij waren gevraagd voor de opname van een commercial via een figurantenbureau, en wisten alleen dat het om een commerciële activiteit van Coca-Cola zou gaan. In de herkenbare rode Coca-Cola-bekers die de bioscoopbezoekers kregen als ze hun Coca-Cola bestelden, waren Coca-Cola Zero-bekers verborgen. Vlak voor de film begon, werd het experiment onthuld: een barman verscheen op het scherm en vroeg het publiek om in de Coca-Cola-beker te kijken. De meesten waren stomverbaasd te zien dat in de bekers een zwarte beker zat en dat ze dus Coca-Cola Zero hadden gedronken. Daaruit blijkt nogmaals dat de smaak van de twee dranken elkaar heel dicht benadert.

De nieuwe Europese tv-commercial werd in november 2012 opgenomen in de Kinepolis-bioscoop in Brussel. Het spotje is bedacht en uitgevoerd door reclamebureau Publicis en geregisseerd door François Nemeta. De enige acteur in het geheel was de barman, die op de hoogte was van het experiment.

Gaëtan Van de Populiere, Marketing Director België en Luxemburg: “We zijn bijzonder tevreden over de resultaten van ons real-life experiment met Coca-Cola Zero. In het algemeen bleken de consumenten geen verschil te proeven tussen Coca-Cola en Coca-Cola Zero. De smaak van Coca-Cola Zero zonder suiker komt zo dicht mogelijk bij de heerlijke smaak van Coca-Cola. Coca-Cola Zero is dus de ideale oplossing voor wie geen suiker wil maar wel de unieke smaak van Coca-Cola.”

Het filmpje is ook te bekijken via www.youtube.com/watch?v=x4aF8Je1Nns en http://www.coca-colazero.be

LET OP: de reacties variëren. Deze tv-commercial is niet gebaseerd op gegevens van smaaktesten.