Terug van weggeweest en sexyer dan ooit… Binnenkort stapt een nieuwe man ten tonele in de nieuwste tv-commercial voor Coca-Cola light, waarmee het merk in 2013 ‘Sparkling Together for Three Decades’ viert.

Lang en met smart is er uitgekeken naar de terugkeer van de iconische Coca-Cola ligt-man (de hunk), en daarmee naar ongetwijfeld een van de meest besproken reclamecampagnes van het jaar. Terwijl mannen met argusogen toezien en vrouwen al beginnen te zwijmelen bij het idee, kunnen we vanaf vandaag als een van de eersten een glimp opvangen van de volledige commercial.



Het tv-spotje zal gegarandeerd een nieuwe generatie harten sneller doen kloppen. De campagne getiteld ‘Gardener’ is een 21e-eeuwse versie van de revolutionaire commercials uit het begin van de jaren ’90 onder begeleiding van het wereldberoemde nummer ‘I Just Want To Make Love To You’ van Etta James. Het beroemde model Andrew Cooper kreeg de sexy rol van de Coca-Cola light-man van 2013 en speelt naast een groep uitgelaten vriendinnen in het park.

Cooper vertelt hierover: “Iedereen herinnert zich de reclames met de Coca-Cola light-man. Dat waren culturele mijlpalen en ik vind het fantastisch dat ik ben uitgekozen om deze rol in 2013 te spelen, vooral omdat dit jaar zo speciaal is voor het merk.”

De grootste calorievrije frisdrank ter wereld viert 3 decennia van ‘Sparkling Together’ met deze vrolijke en flirterige nieuwe commercial en roept de betovering weer tot leven die vrouwen de afgelopen drie decennia bij het merk voelden. Sinds zijn introductie staat Coca-Cola light synoniem voor  baanbrekende campagnes, van de met sterren overladen lancering in de jaren ’80, tot de iconische hunk-momenten in de jaren ’90 en de modebewuste parade van het nieuwe millennium.

Gaëtan Van de Populiere, marketing director Coca-Cola België: “Als onderdeel van onze campagne ‘Sparkling Together for Three Decades’ brengen we een inspirerende ode aan de zelfbewuste, energieke, opgewekte vrouwen die Coca-Cola light de afgelopen drie decennia tot een icoon hebben gemaakt. De nieuwe tv-campagne brengt met een ondeugend gevoel voor humor de empowerment van vrouwen en hun onderlinge kameraadschap in beeld. Wij hebben contact gezocht met onze vrouwelijke achterban omdat we door het concept van de ‘Coca-Cola light-man’ in een eigentijds jasje te steken wilden laten zien hoe de houding van vrouwen ten opzichte van mannen zich heeft ontwikkeld sinds de jaren ’90.”

De commercial zal in België en Luxemburg uitgezonden worden vanaf 11 februari, met ondersteuning van een volledig geïntegreerde marketingcampagne ‘Sparkling Together for Three Decades’. De tv-campagne is ontwikkeld door reclamebureau BETC in Londen.

Korte beschrijving

De nieuwe tv-commercial voor Coca-Cola light is geregisseerd door de bekroonde Rocky Morton en opgenomen op locatie in Zuid-Afrika. In een stadspark zitten vijf vriendinnen te kletsen terwijl ze tijdens hun lunch van de zon genieten. Morton vertelt: “Met deze commercial was het onze bedoeling de Coca-Cola light Break weer terug op de kaart te zetten, een iconische film als ode aan de zelfverzekerde speelsheid van de moderne vrouw. Met onze heerlijke tuinman als boegbeeld van deze campagne heeft Coca-Cola light niet alleen een nieuw gezicht gekregen, maar ook een frisse identiteit.”

Een groep vriendinnen drinkt ijskoude Coca-Cola light tijdens hun lunch in het park en kijkt naar een knappe tuinman die het gras maait. Een van de meiden krijgt een idee; ze gebaart naar de groep en laat een blikje Coca-Cola light de heuvel af rollen dat dankzij een perfecte timing precies voor de voeten van de tuinman belandt. Hij raapt het blikje op en kijkt om zich heen waar het vandaan kwam. Hij maakt het open, maar doordat de inhoud zo heeft geschud, spuit de Coca-Cola light over hem heen en raakt zijn T-shirt doorweekt. Met een glimlach richting de meiden trekt hij zijn shirt uit en de vonken spatten ervan af. Zijn welgevormde torso laat het groepje bepaald niet onberoerd. De vrouwen feliciteren elkaar met het resultaat van hun plannetje; de tuinman verlaat het tafereel met een laatste zwoele blik en gaat weer verder met grasmaaien.