Coca-Cola & undercover lachcoach nemen je op sleeptouw #ChooseHappiness

Een glimlach onderdrukken? Dat wordt moeilijk met het ‘laugh mob’-filmpje dat Coca-Cola lanceert in het kader van haar Choose Happiness-campagne. Want zien lachen, doet lachen én gelukkiger voelen, dat blijkt uit onderzoek van Coca-Cola bij 3.000 Europese jongeren.

Een simpele glimlach stuurt de boodschap naar je hersenen dat je gelukkig bent. En als je gelukkig bent, maak je spontaan ‘feel good’-endorfines aan. Coca-Cola wilde wel eens testen of ‘zien lachen doet lachen’ en liet, op 5 mei in het station van Antwerpen, een undercover lachcoach los op nietsvermoedende pendelaars… Het resultaat kan je hier zien in ‘Geluk start met een glimlach’.

Met dit ludieke filmpje wil Coca-Cola haar campagne ‘Choose Happiness’ kracht bijzetten: geluk is niet enkel toeval maar ook een keuze. Céline Van den Rijn, Marketing Director Coca-Cola België & Luxemburg: “We hebben een onderzoek laten uitvoeren naar het geluksgevoel bij Europese jongeren. Daaruit blijkt dat Belgische jongeren zich goed in hun vel voelen en het geluk vaak in ‘kleine dingen’ zoeken. Ook geeft drie kwart van de tieners aan dat ze, als ze een onbekende op straat zien lachen, zelf ook de neiging hebben om te glimlachen. Met dit filmpje willen weinspireren om wat meer te kiezen voor een spontane lach en voor geluk.”