Smaakt meer zoals Coca-Cola én lijkt meer op Coca-Cola

Geen suiker, en nog meer de smaak van de originele Coca-Cola. Dat is het idee achter de nieuwe Coca-Cola zero sugar die het merk in september bij ons lanceert. Met de nieuwe formule leunt de suikervrije frisdrank nog meer aan bij de authentieke smaak van een originele Coca-Cola. En met de nieuwe look is de visuele link duidelijker dan ooit.

De nieuwe Coca-Cola zero sugar vervangt vanaf september Coca-Cola zero in ons land. Een bewuste keuze van Coca-Cola om consumenten nog duidelijker te maken dat de frisdrank geen suiker bevat. Want ook al is Coca-Cola zero 10 jaar na de lancering in België een vaste waarde in het assortiment, nog 1 op de 2 consumenten weet niet dat de zero-variant totaal geen suiker bevat[1].

Ben Bijnens, Country Director Belux voor Coca-Cola Services: “De nieuwe beschrijving ‘zero sugar’ moet daar verandering in brengen. De nieuwe, verbeterde formule is het gevolg van jaren innovatief onderzoek en benadert nog meer de originele Coca-Cola-smaak. Ook de verpakking is voortaan in lijn: Coca-Cola zero sugar krijgt de iconische rode Coca-Cola-schijf, al 130 jaar het boegbeeld van het merk. Zo hopen we consumenten aan te moedigen om onze Coca-Cola zonder suiker te proberen.”

De lancering van de nieuwe Coca-Cola zero sugar gaat gepaard met een grootschalige campagne. Een miljoen mensen zullen tussen midden september en begin november ergens in België een gratis Coca-Cola zero sugar kunnen proeven. Bovendien zal de mediacampagne 95 x% van de Belgen bereiken voor kerstmis.

Coca-Cola zero sugar

Al sinds de komst van Coca-Cola light in 1983, doet Coca-Cola in België inspanningen om meer keuze en suikervrije alternatieven aan te bieden:

  • Voor de periode 2012–2017 investeert Coca-Cola 8,6 miljoen euro in innovatie, voornamelijk gericht op het verlagen van het suikergehalte van de drankenportfolio in België. Denk daarbij aan de komst van Coca-Cola life, sinds april 2016 met 45% minder suiker en caloriëen[2], of de herformulering van Sprite (2013), maar ook aan de laagcalorische frisdrank FÏNLEY (gelanceerd eind 2014) en het gearomatiseerde water Chaudfontaine Fusion (gelanceerd in mei 2016)
  • 45% van het verkochte volume in België & Luxemburg bestaat vandaag al uit suikervrije dranken. Perfect op koers om tegen 2020 het suikergehalte in de drankenportfolio met minstens 10% te verlagen ten opzichte van 2012.
  • Om de suikerinname verder te beperken, neemt ook het aandeel kleine verpakkingen bij Coca-Cola toe.
  • Transparantie: alle verpakkingen bevatten een overzicht van de voedingswaarden per 100 ml en per portie met telkens het % van de dagelijkse referentie-inname voor een gemiddelde volwassene.

De nieuwe Coca-Cola zero sugar zal beschikbaar zijn in volgende verpakkingsformaten:

  • 2 l petfles
  • 1,75 l petfles
  • 1 l petfles
  • 50 cl petfles
  • 25 cl petfles
  • 33 cl blikje
  • 25 cl blikje
  • 15 cl blikje
  • 20 cl glazen fles
  • 1 l glazen fles
  • 25 cl aluminium fles

[1] 1 Coca-Cola onderzoek bij meer dan 3500 Belgische consumenten tussen mei 2015 en april 2016.

[2] In vergelijking met het gemiddelde van gesuikerde cola’s in de Benelux

Download perskit