1.000 Coca-Cola FIFA World Cup ballen brengen strand in beweging

Op het Rubensstrand in Knokke-Heist, de laatste thuisbasis van de Rode Duivels, heeft Coca-Cola op Pinkstermaandag nog voor een ultiem ‘hart onder riem’ voor onze nationale helden gezorgd. Het opzet: een mooie afscheidgroet brengen, waarbij zo veel mogelijk mensen in beweging kwamen. 

Onder een zalige pinksterzon liet Coca-Cola niet minder dan 1.000 Coca-Cola FIFA World Cup wedstrijdballen aanrukken op het strand. Om uit te delen, maar vooral om de mensen zelf te doen bewegen, daartoe aangespoord door Coca-Cola.

“Als trouwe partner van de FIFA & de KBVB wilden we de Rode Duivels nog een laatste oppepper geven voor hun vertrek”, zegt Gaëtan Van de Populiere, Marketing Director Belgium & Luxembourg. “Tegelijk is het ook een mooie afsluiter van onze pre-WK-campagne.”

Bovendien wist Coca-Cola twee belangrijke ‘goals’ te combineren: supporteren voor de Rode Duivels, en tegelijk zo veel mogelijk mensen laten bewegen. “Als je weet dat één bal gemiddeld zes mensen in beweging brengt, hebben we vandaag 6.000 bereikt die dat vandaag of in de toekomst zullen doen.” Want feit is: bewegen maakt gelukkig. Wie een actieve levensstijl aanhoudt, voelt zich beter, is minder ziek en maakt ‘vreugdehormonen’ aan. Daarom wil Coca-Cola tegen 2020 300.000 landgenoten aan het sporten zetten.