Voor de campagne werd samengewerkt met enkele voorname artiesten: Wyclef Jean & Avicii werkten samen aan een nummer, Aloe Blacc bracht nieuwe muziek uit, OneRepublic bracht een exclusieve remix uit en Queen laat een tot nog toe onuitgegeven nummer op de wereld los waarin Freddie Mercury te horen is.
Steun het goede doel en maak kans op enkele geweldige prijzen. Denk maar aan een backstage-ervaring met Bono, Avicii vergezellen op het podium, Queen + Adam Lambert zien tijdens hun tournee samen, een dagje doorbrengen met OneRepublic & veel meer via www.omaze.com/CokeRED


ATLANTA, 3 november 2014 – The Coca-Cola Company, in samenwerking met (RED) pakt uit met een nieuwe campagne, namelijk “SHARE THE SOUND OF AN AIDS FREE GENERATION”. Met deze campagne wil het mensen van over de hele wereld uitnodigen om de handen in elkaar te slaan en zo een einde te maken aan de overdracht van hiv van moeder op kind. Aan de campagne werken een hele reeks topartiesten mee, die speciaal voor deze campagne nieuwe nummers hebben uitgebracht en bovendien enkele onvergetelijke ervaringen weggeven om mensen zo aan te moedigen om samen te komen, te delen, maar vooral om te doneren. Geld dat met deze campagne wordt ingezameld gaat naar het Wereldfonds ter bestrijding van aids, tuberculose en malaria om zo subsidies te kunnen vrijmaken voor hiv-preventie, -testen, -begeleiding, -behandeling en -verzorging.

De wereldwijde campagne, die een maand duurt, omvat ook de Wereldaidsdag op 1 december 2014 en is bedoeld om een boodschap van hoop en samenhorigheid te verspreiden. Het initiatief wil zo de jeugd van vandaag doen inzien dat zij de generatie kunnen zijn die een einde heeft gemaakt aan deze aidspandemie. Elke dag worden er 650 baby’s geboren met hiv en dat terwijl er levensreddende medicatie bestaat die slechts $ 0,40 per dag kost. Diezelfde medicatie kan het risico op besmetting van moeder op kind met 95 % verminderen. In 2013 startten, voor het eerst sinds de ontdekking van het virus, meer mensen met de behandeling voor aids dan dat er mensen besmet werden. Dit wordt gezien als een cruciale mijlpaal die het begin van het einde van aids inluidt.



“Een van de hoofddoelen van deze campagne bestaat erin de kracht van muziek te gebruiken om Generatie Y te doen inzien dat een generatie zonder aids binnen handbereik ligt,” zegt Emmanuel Seuge, vicepresident bij Global Alliances & Ventures, The Coca-Cola Company. “We zijn alle artiesten die ook hun schouders zetten onder dit prachtige initiatief enorm dankbaar.”

Nieuwe muziek

De campagne zal starten met een debuut van het nummer “Let Me in Your Heart Again” van Queen. Het nummer werd nog nooit eerder uitgebracht en werd exclusief voor de (Coca-Cola) RED-campagne gemixt door William Orbit. Op het nummer is de iconische stem van Freddie Mercury te horen, die in 1991 aan aids overleed. Elke week zal een andere artiest een nieuw nummer uitbrengen dat via iTunes kan worden gedownload op www.iTunes.com/REDsound, en waarbij de opbrengst naar het Wereldfonds gaat. Hieronder alle nummers die vanaf 3 november op de wereld worden losgelaten:

“Let Me in Your Heart Again” (William Orbit Mix) van Queen ft. Freddie Mercury (week van 3 november)
“Together” van Aloe Blacc (week van 10 november)
“Divine Sorrow” van Wyclef Jean ft. Avicii (week van 17 november)
“I lived (RED) Remix” van OneRepublic (week van 24 november)
“23 jaar geleden verloor de wereld haar geliefde Freddie Mercury”, zegt Queen-gitarist Brian May. “Sindsdien hebben we enorme vooruitgang geboekt in de strijd tegen aids. Toch mogen we er niet zomaar genoegen mee nemen dat er een behandeling beschikbaar is. We moeten er namelijk ook voor zorgen dat die voor iedereen toegankelijk is. Roger en ik zijn trots dat we dit herontdekte nummer ter ere van de (Coca-Cola) RED-campagne kunnen uitbrengen, in de hoop dat de krachtige stem van Freddie de wereld andermaal kan inspireren.”

Unieke ervaringen

Coca-Cola en (RED) hebben samengewerkt met OMAZE, een leidinggevend fondsenwervend platform dat gespecialiseerd is in het aanbieden van uitzonderlijke ervaringen, waarbij mensen een gift moeten doen om kans te maken op die prachtige prijzen. Wanneer fans een bezoekje brengen aan www.Omaze.com/CokeRED, kunnen ze kans maken om een van de volgende fantastische ervaringen te winnen:

  • Ga backstage met Bono en win zijn gitaar: je wordt naar een U2-optreden gevlogen waar Bono jou zijn persoonlijke (RED) Gretsch-gitaar zal overhandigen en die backstage voor jou zal signeren. (Omaze.com/Bono)
  • De ultieme Electronic Dance Music-ervaring van je Leven: Avicii heeft zelf een bijzondere ervaring op poten gezet, waarbij een fan tickets kan winnen voor drie van de grootste muziekfestivals ter wereld en uiteindelijk samen met Avicii op het podium mag staan tijdens zijn optreden in Las Vegas volgend jaar. (Omaze.com/Avicii)
  • Op het podium samen met Queen + Adam Lambert: Queen en Adam Lambert nodigen twee fans uit om op het podium aanwezig te zijn tijdens hun concert in de 02-Arena in Londen. Die fans zullen ook een viprondleiding krijgen in de legendarische opnamestudio van Queen in Montreux, Zwitserland. (Omaze.com/Queen)
  • Een dag uit het leven van OneRepublic: OneRepublic heeft ook een ervaring op poten gezet voor het goede doel, waarbij een gelukkige fan een dagje kan meelopen met de band en viptoegang krijgt tot een van hun shows. (Omaze.com/OneRepublic)

The Coca-Cola Company is een toegewijde speler in de strijd tegen hiv/aids. Sinds 2006 heeft The Coca-Cola Company en zijn stichtingen al ruim $ 15 miljoen besteed aan de strijd tegen aids, en dit in de vorm van bewustmaking, educatie en preventie. In 2011 doneerde The Coca-Cola Company door de samenwerking met (RED) $ 5 miljoen aan het Wereldfonds. Onlangs heeft de multinational zijn steun nog verhoogd met een aanvullende $ 2 miljoen die integraal naar het Wereldfonds ging. Dit jaar zal Coca-Cola de grootte en omvang van het initiatief verder opvoeren en in meer dan 40 landen wereldwijd actief bezig zijn met de campagne.

“In de strijd tegen aids hebben we al heel wat geweldige dingen meegemaakt, waardoor we de pandemie naar een kantelpunt hebben kunnen brengen. We hebben dus veel te vieren, maar we moeten ons ook blijven inzetten totdat het virus tot ons verleden behoort en niet langer tot ons heden, zegt Bono, medeoprichter van (RED). Tijdens deze Wereldaidsdag willen de partners van (RED), zoals Coca-Cola, de aidsproblematiek nog eens extra in de verf zetten en zo de mensen doen inzien dat er nog werk aan de winkel is. Ze krijgen hierbij de hulp van de leden van Queen, aidsactivisten van het eerste uur, en van artiesten zoals Avicii, Deadmau5, Wyclef Jean, Aloe Blacc en OneRepublic. Muziekfans zijn altijd een grote steun geweest in de strijd tegen aids, maar met deze campagne hopen we nóg meer mensen te bereiken.”

Over The Coca-Cola Company

The Coca-Cola Company (NYSE: KO) is ’s werelds grootste drankenproducent en biedt wereldwijd verfrissing met meer dan 500 koolzuurhoudende en niet-koolzuurhoudende dranken. De portefeuille van ons bedrijf, die bestaat uit 17 merken ter waarde van miljarden dollars, wordt geleid door Coca-Cola, een van ’s werelds meest waardevolle en bekende merken en bevat onder meer Coca-Cola Light, Fanta, Sprite, Coca-Cola Zero, Vitaminwater, Powerade, Minute Maid, Simply, Georgia en Del Valle. We zijn wereldwijd de nummer 1 in koolzuurhoudende dranken, kant-en-klare koffies, vruchtensappen en sapjes. Via het grootste drankdistributienetwerk ter wereld kunnen consumenten in meer dan 200 landen tegen een tempo van 1,9 miljard individuele drankjes per dag genieten van onze dranken. Ons bedrijf zet zich sinds lange tijd in voor het opzetten van duurzame gemeenschappen en focust zich op initiatieven die onze ecologische voetafdruk verkleinen, een actieve en gezonde levensstijl bevorderen, een veilige en sociale werkomgeving voor onze partners creëren en de economische ontwikkeling van de gemeenschappen waarin we actief zijn, verbeteren. Samen met onze bottelpartners behoren we tot de top 10 van private werkgevers met meer dan 700 000 werknemers. Voor meer informatie, ga naar Coca-Cola Journey op www.coca-colacompany.com, volg ons op Twitter op twitter.com/CocaColaCo, bezoek onze blog, Coca-Cola Unbottled, op www.coca-colablog.com of vind ons op LinkedIn op www.linkedin.com/company/the-coca-cola-company.

Over (RED)

(RED) werd opgericht in 2006 door Bono en Bobby Shriver met als doel bedrijven en mensen warm te maken voor de strijd tegen aids. (RED) werkt samen met de meest iconische merken, die tot 50 % van de winst op (RED)-producten en -diensten aan het Wereldfonds doneren. Trotse partners van (RED) zijn onder andere Apple, Starbucks, Galaxy Chocolate (VK), The Coca-Cola Company, Bank of America, Beats by Dr. Dre, Belvedere, Claro, SAP, Telcel en Live Nation Entertainment. De Special Edition-partners van (RED) zijn onder andere: aden+anais, Jonathan Adler, Theory, HEAD, Kidrobot, Mophie, FEED, Sir Richard’s Condom Company, Shazam, Square, Girl Skateboards, Nanda Home, Bottletop, Fatboy USA en Bed Bath & Beyond. Tot op heden heeft (RED) al meer dan $ 275 miljoen verzameld voor het Wereldfonds ter bestrijding van aids, tuberculose en malaria ten behoeve van subsidies voor de strijd tegen hiv/aids in Ghana, Kenia, Lesotho, Rwanda, Zuid-Afrika, Swaziland, Tanzania en Zambia. Dit geld gaat integraal naar het werk op het terrein – er worden geen overheadkosten van afgetrokken. De subsidies van het Wereldfonds die mede door (RED) worden mogelijk gemaakt, hebben al impact gehad op het leven van meer dan 55 miljoen mensen en dat door middel van hiv-preventie, -behandeling, -begeleiding, -tests en -verzorging. (RED) is een afdeling van de campagneorganisatie The ONE. Meer informatie hierover vind je op www.red.org.

Over het Wereldfonds ter bestrijding van aids, tuberculose en malaria

Het Wereldfonds is een organisatie die in de 21ste eeuw werd opgericht om een einde te maken aan aids-, tuberculose- en malaria-epidemieën. In samenwerking met overheden, maatschappelijke organisaties, de privésector en mensen die door de ziektes worden getroffen, mobiliseert en investeert het Wereldfonds elk jaar bijna $ 4 miljard euro om in meer dan 140 landen projecten te ondersteunen die door lokale experts geleid worden. Partners proberen samen grenzen te verleggen en innovatieve benaderingen te omhelzen om zo een einde te kunnen maken aan deze epidemieën. Meer informatie op www.theglobalfund.org.

Over OMAZE

Omaze werd opgericht door de schrijvers/ filmmakers en jeugdvrienden Matt Pohlson en Ryan Cummins en is een online liefdadigheidsplatform dat iedereen de kans biedt om een onvergetelijke ervaring te winnen en dat tegelijk voorname goede doelen steunt. Omaze heeft al samengewerkt met topacteurs, -muzikanten en -atleten van over de hele wereld, zoals George Clooney, ben Affleck, Matt Damon, Lady Gaga, Will Smith, George Lucas, Jennifer Lopez en Phil Jackson, om er maar enkele op te noemen. Voor meer informatie, ga naar www.omaze.com.

OPMERKING VOOR DE REDACTEURS

Afbeeldingen ter ondersteuning bij dit persbericht kunnen worden teruggevonden op http://www.coca-colacompany.com/press-center/.