Van Acapulco tot Zakynthos, langs wereldsteden én Belgische festivals. De zomercampagne van Coca-Cola staat in het teken van reizen en brengt het vakantiegevoel in huis. Zo ruilt het merk zijn legendarische logo op de verpakkingen tijdelijk in voor de favoriete reisbestemmingen en festivals van de Belgen. Coca-Cola stelde de nieuwe zomercampagne ‘Share a Coke in’ voor op donderdag 20 april op de weide van Rock Werchter, met een heus pop-up boetiekfestival.

Zomercampagne laat consumenten droomvakantie winnen

De succesvolle campagne ‘Share a Coke’ uit 2013, krijgt deze zomer een avontuurlijk vervolg: ‘Share a Coke in’. Daarbij vervangt het merk zijn iconische logo op de blikjes en petflessen door de 76 favoriete reisbestemmingen van de Belgen – van exotische oorden over wereldsteden tot populaire Belgische festivals. Perfecte plekken om deze zomer van een ijskoude Coca-Cola te genieten.

Céline Van den Rijn, marketing director Coca-Cola Belgium Luxemburg: “Iedereen weet hoe verfrissend een ijskoude Coca-Cola kan smaken op warme zomerdagen. Dat gevoel brengen we al sinds 1886 en willen we nu vertalen naar onze verpakkingen. Bovendien kunnen consumenten met deze limited edition hun droomvakantie winnen. Onder de dop en het lipje van de deelnemende producten zit een unieke code om online deel te nemen aan de zomerwedstrijd. Zo brengen we de zomer nu al naar België, met tal van onverwachte Coca-Cola-ervaringen.”

De actie loopt van 24 april tot 20 augustus, zolang de voorraad strekt, op de blikjes van 330 ml en de petflessen 500 ml, 1l en 1,5 l Coca-Cola, Coca-Cola zero sugar en Coca-Cola light taste in België en Luxemburg. Er wordt 1 internationale trip en 1 Europese trip per week verloot [1]. Daarnaast worden er 95 festivalpakketten voor Belgische festivals weggegeven. Meer uitleg over deze actie kan je vinden op de website: www.cocacola.be/summer. En uiteraard wordt de zomercampagne ondersteund door een geïntegreerde marketingcampagne, met verschillende onderdelen.

De verpakkingen

De bucketlist van 76 reisbestemmingen en zomerfestivals waarvoor je een pakket kan winnen (voor een overzicht: zie verder), verschijnen op de zojuist vermelde verpakkingen tussen midden april en september. Er worden maar liefst 193 miljoen speciale flessen en blikjes op de markt gebracht. Elk blikje of elke fles draagt een unieke pincode die je moet registreren op de website die vermeld staat op de verpakking – elke bestemming heeft een specifieke url. Zo kan je meedoen en 17 weken lang – tussen 24 april en 20 augustus – droomvakanties of festivalpakketten winnen.

Zomercampagne 2017

TV-spot Pool Boy

Om de zomercampagne te ondersteunen, komt er een nieuwe tv-spot: ‘Pool Boy’. We zien hoe verschillende leden van een familie (moeder, zoon, dochter) elk op hun manier onder de indruk zijn van de pool boy die hun zwembad onderhoudt. Elk van hen wil hem een ijskoude Coca-Cola aanbieden, ter verfrissing op een warme zomerdag. Op een ludieke manier brengen ze zo Coca-Cola naar voor als the ultimate great tasting refreshment. De spot werd opgenomen in Chili en de muziek is van Tony Dallara; het gaat om zijn Italiaanse klassieker “Come Prima” uit de jaren 1950.

Experience

Deze zomer zal je kunnen genieten van een verfrissende Coca-Cola tijdens tal van samplings en speciale Coca-Cola pop-up activiteiten die op favoriete zomerse bestemmingen in eigen land zullen plaatsvinden. Verdere info daarover volgt later.

Digital en social

Op social media zal Coca-Cola de typische zomerse momenten, de verschillende reisbestemmingen en de favoriete zomerlocaties in eigen land in de kijker zetten en zo het zomerse gevoel ook online tot leven brengen.

Op de winkelvloer

Ook op de winkelvloer zullen de Belgische consumenten niet kunnen ontsnappen aan de zomerse Coca-Cola-sfeer: POS-materiaal geïnspireerd door strandhutten, zomerse promoties om nu al bij weg te dromen en de limited edition verpakkingen zorgen er voor een zalig vakantiegevoel.

De 76 bestemmingen

Lijst met 76 reisbestemmingen

[1] OCBS Tombola CDSB KBAR 30/08/2016. Wekelijkse trekking.

Meer informatie

www.cocacolabelgium.be

Of contacteer de afdeling mediarelaties van Coca-Cola in België op +32 2 559 28 77 of per mail naar

Laura Brems: lbrems@coca-cola.com.

Download alle afbeeldingen.