Coca-Cola laat Appletiser weer sprankelen


 

Sinds Appletiser, de ‘champagne onder de niet-alcoholische dranken’, deel uitmaakt van de Coca-Cola familie zit het merk duidelijk weer in de lift. Dat Coca-Cola wil investeren in Appletiser is duidelijk met de lancering van nieuwe verpakkingen én een compleet nieuwe smaak.

Sinds 2016 wordt het 50-jarige merk door Coca-Cola in België & Luxemburg verkocht. Met succes, want dankzij de extra visibiliteit én een nieuwe look, zit het aantal fans weer volop in stijgende lijn. Om de heropleving van Appletiser voort te zetten, komt er vanaf begin oktober een nieuwe smaak: appel & granaatappel.

Een fris en fruitig aroma van granaatappelconcentraat, en een vrolijk lichtrood in plaats van de champagnekleur. Voor de rest blijft Appletiser appel & granaatappel trouw aan het concept: 100% licht sprankelend sap. Naast de 25 cl slim can komt er bovendien een 750 ml glazen fles. Zo kan het drankje ook thuis uit de ‘iconische’ Appletiser-fles geserveerd worden.

 

 

Met de nieuwe Appletiser zet Coca-Cola het merk verder op de kaart van de meer gesofisticeerde frisdranken. Céline Van den Rijn, Marketing Director Coca-Cola Belgium & Luxembourg: “Wij zijn erg blij om Appletiser te mogen verwelkomen in onze brede productportfolio. Het past perfect in ons streven om voor ieder wat wils te bieden. Appletiser valt vooral bij volwassenen erg in de smaak. En met de eindejaarsfeesten niet meer zo veraf, een perfect alternatief voor de alomtegenwoordige champagne of cava.”

Appletiser werd in 1966 ontwikkeld door de Frans-Italiaanse immigrant Edmond Lombardi in de Elgin Vallei van de West-Kaap, Zuid-Afrika. Sindsdien is het recept onveranderd gebleven. De naam van het merk is een samentrekking van de woorden “apple” en “appetiser”. In 1982 werd Appletiser eigendom van het bedrijf South African Breweries (SAB). Appletiser is voor het eerst op de Belgische markt verschenen in 1994.

Over Coca-Cola in België en Luxemburg – één merk, meerdere bedrijven

Coca-Cola Services (CCS) is onderdeel van The Coca-Cola Company (TCCC). De onderneming telt in België 213 medewerkers (eind 2015). The Coca-Cola Company en haar filialen zijn eigenaar van de merken, verzorgen de consumentenmarketing en verkopen de basisconcentraten aan de bottelaars. In Anderlecht bevindt zich het tweede grootste Coca-Cola-innovatiecentrum wereldwijd, waar wordt gewerkt aan nieuwe producten, verpakkingen, kwaliteitssystemen en koelapparatuur.

Coca-Cola Enterprises Belgium (CCEB) en Coca-Cola Enterprises Luxembourg (CCEL) zijn dochtermaatschappijen van Coca-Cola European Partners plc. Dit is de grootste bottelaar van de producten van de merken van The Coca-Cola Company wereldwijd. CCEB en CCEL produceren, verdelen en verkopen de dranken via verschillende kanalen.