Haal vandaag je eigen ‘naamflesje’ in het Centraal Station van Brussel Na het klinkende succes van vorig jaar haalt Coca-Cola de ‘Share a Coke’ campagne in 2014 opnieuw uit de koelkast. Maar: ‘bigger & better’. Met maar liefst 3.000 verschillende voornamen – tegenover 200 vorig jaar – waardoor 90% van de Belgen op zoek kan gaan naar zijn of haar naam. De campagne start vandaag in het Centraal Station in Brussel, elders in de hoofdstad gaan meer dan 200 Coca-Cola medewerkers de straat op.

In 2013 pakte Coca-Cola in België uit met ‘Share a Coke’, waarbij voor het eerst het beroemde logo op het etiket werd vervangen door de 200 populairste Belgische voornamen. Dankzij het grote succes van die actie wordt er dit jaar nog grootser gedacht. Geen 200, maar de 3.000 meest voorkomende voornamen in België, die zowat 90% van de bevolking in België vertegenwoordigen, of bijna 10 miljoen mensen, prijken op de 500 ml PET flesjes Coca-Cola, Coca-Cola Zero en Coca-Cola light.

Kick-off 2014

Wie geluk heeft, kan vandaag in het Centraal Station in Brussel een van de allereerste 3.000 flesjes bemachtigen voor zichzelf of voor een dierbare. Deze actie is nog maar het begin van de zomercampagne waarbij Coca-Cola alle zeilen bijzet. Zo zullen er speciale labelmachines en een mobiele Share a Coke pop-up bus opduiken in het straatbeeld.

Alle andere verpakkingen worden opnieuw gereserveerd voor het delen met vrienden en familie, persoonlijker dan ooit! Deel je Coca-Cola, Coca-Cola Zero of Coca-Cola light deze zomer met ‘mama’, ‘papa’, broer’, ‘zus’, ‘makker’, ‘schatteke’ of een van de andere koosnamen.

“Het is een speelse en spannende manier om onze boodschap uit te dragen”, zegt Gaëtan Van de Populiere, Marketing Director Belgium & Luxembourg. “Coca-Cola is het democratische merk bij uitstek. Het is niet gebonden aan sociale, etnische of welke groepen dan ook. Voor ons telt iedereen mee, en dit jaar en maken we dat écht persoonlijk. Met ‘Share a Coke 2014’ geven we zo veel mogelijk mensen de kans om hun affectie voor vrienden, familie en geliefden op een ludieke manier te tonen.”

Collega’s geven de aftrap

Op deze openingsdag geven 205 medewerkers van het hoofdkantoor van Coca-Cola in Anderlecht het goede voorbeeld. Toepasselijk in een T-shirt met hun eigen naam, delen ze een hele dag maar liefst 45.000 blikjes uit, in en rond Brussel. De boodschap ‘Share a Coke’ komt zo letterlijk tot leven.

Nice to know: de 3.000 namen komen naar hun werkelijke verhouding voor, zodat ze een vrij goede staalkaart zijn van de meest voorkomende voornamen in België. Om dat praktisch te organiseren, gebruikt Coca-Cola de 3.000 namen telkens in batches van 8.000 labels, waarin de namen naar verhouding opgenomen worden. Zo nemen top-500 namen ongeveer de helft van de labels in. Share a Coke wordt wereldwijd in meer dan 70 landen gelanceerd.

Voor meer info over de campagne
Surf naar www.shareacoke.be