Geloof in een betere wereld staat centraal in nieuwe grootschalige campagne.

Voor elke werkweek is er een familieweekend. Voor elke uiting van haat zijn er vier miljoen liefdesverklaringen. En voor elke dag die de hel is, brengen elf Rode Duivels ons in de zevende hemel. In de nieuwe campagne ‘Reasons to Believe in a Better World’ inspireert Coca-Cola om te vertrouwen op een betere toekomst. De campagne loopt tot 31 maart 2014, zowel op tv en in de cinema, als outdoor en online via sociale media.

De campagne is opgebouwd uit een reeks van contrasterende situaties met tegengestelde emotionele gebeurtenissen die zowel negatieve als positieve gevoelens oproepen. Zo wil Coca-Cola ons tonen  dat er voor elke angst, onzekerheid of trieste gebeurtenis in de wereld veel meer positieve tegenhangers bestaan. Met ‘Reasons to Believe in a Better World’ doet Coca-Cola ons beseffen dat er nog altijd meer goed dan kwaad is in de wereld. Tegelijk roept het merk op om plezier en hoop te halen uit kleine, dagelijkse geluksmomenten. Coca-Cola erkent de wereld niet te kunnen veranderen, maar kan wel mensen laten glimlachen en dringt er bij ons allemaal op aan te geloven in een betere toekomst.


 

De campagne loopt via verschillende kanalen: van een tv-commercial over een digitaal filmpje voor sociale media tot gerichte outdoor- en shoppercampagnes. ‘Reasons to Believe in a Better World’ werd uitgewerkt met Ogilvy, in samenwerking met Ogilvy België.

Gaëtan Van de Populiere, Marketing Director Belgium&Luxembourg: “Coca-Cola staat al 127 jaar voor optimisme, verbondenheid, geluk en geloof in een betere wereld. Hoewel wij de wereld niet kunnen veranderen, kunnen we wel inspireren om te vertrouwen op een betere toekomst. ‘Reasons to Believe in a Better World’ loopt wereldwijd in zeventig landen en is telkens gebaseerd op nationaal onderzoek, om te garanderen dat de inhoud relevant is en de juiste snaar raakt. Het merk heeft altijd een culturele en sociale rol gespeeld in de levens van consumenten en wil dat nu ook doen, op een verfrissende en vernieuende wijze.”

Coca-Cola kent een rijke geschiedenis aan nostalgische en inspirerende campagnes die de verbeelding van mensen prikkelen. Van de beroemde ‘Hill Top Ad’ met de tijdloze slogan ‘I’d Like to Buy the World a Coke’ tot de betoverende ‘Holidays are coming’ en ‘Christmas Truck‘-reclame.

Coca-Cola is ook altijd een voorloper geweest in innovatieve campagnes. Zo weet het merk reclame vaak opnieuw te definiëren en slaagt het erin om veel impact te creëren met hartverwarmende boodschappen. De moedige communicatie toont ook dat je niet bang moet zijn om je mening te uiten. Coca-Cola verraste in 1895 door als eerste een vrouw in reclamecampagnes te introduceren; in 1955 volgde een reeks controversiële advertenties met het eerste Afrikaanse-Amerikaanse vrouwelijke model. De nieuwe campagne ‘Reasons to Believe in a Better World’ volgt eenzelfde moedige communicatiespoor: de mensen eraan herinneren dat naast al het slechte in de wereld nog veel goeds bestaat.

De campagne is gebaseerd op wezenlijke kennis van consumenten en diepgaand kwalitatief onderzoek in elk land waar de campagne wordt gelanceerd. Dit garandeert dat de campagne zich op een relevant emotioneel niveau richt op lokale gemeenschap over de dingen die er voor hen werkelijk toe doen.

Bekijk de tv-commercial ‘Reasons to Believe in a Better World’
Voor meer informatie over de campagne: www.coca-cola.be/reasonstobelieve.