Opbrengst WK-weggeefactie vandaag overgemaakt aan KBVB

Het is Coca-Cola menens met zijn ambitieuze plan om tegen 2020 300.000 Belgen meer te doen bewegen. Vandaag werd de opbrengst van de actie ‘Win a Ball, Give a Ball’ overhandigd aan de voorzitter van de KBVB François De Keersmaecker, CEO Steven Martens en directeur van Football+ Foundation Guido Poppelier. Over de duur van die actie werden 23.000 voetballen weggegeven, elk goed voor 2,5 euro ten bate van het G-voetbal, voetbal voor mensen met een beperking.

voor Football + Foundation
 “Met de actie ‘Win a Ball, give a Ball’ hebben we 23.000 voetballen weggegeven”, zegt Gaëtan Van de Populiere, Marketing Director Belgium&Luxembourg. “Als je weet dat één bal gemiddeld 6 personen in beweging zet, hebben we hiermee een kleine 140.000 mensen bereikt. En per gewonnen bal geeft Coca-Cola 2,50 euro aan de Football+ Foundation, de sociale pijler van het Belgische voetbal.”

Het totale bedrag, 57.500 euro, zal gebruikt worden ten voordele van het G-voetbal, waarbij jongeren en volwassenen met een beperking worden aangespoord om te voetballen en daarbij professioneel worden ondersteund. François de Keersmaecker, voorzitter van de Belgische Voetbalbond: “Sport is goed voor lichaam en geest, dat is bewezen. Je voelt je gewoon beter en dat geldt ook voor mense met een beperking. G-voetbal maakt dat praktisch mogelijk voor hen. Wij zijn zéér blij met deze ruggensteun, waarvan duizenden zullen genieten.”