Appletiser, de ‘champagne onder de niet-alcoholische dranken’, wordt vanaf 1 februari 2016 in België door Coca-Cola Enterprises (CCE) verdeeld en verkocht. Daarmee breidt CCE haar gamma van meer gesofisticeerde frisdranken uit, dat vooral bij volwassenen erg in de smaak valt. Voor de 50e verjaardag herlanceert CCE Appletiser met een opgefriste look en nieuwe verpakkingen voor de horeca en de consument.

Coca-Cola Enterprises gaat Appletiser verdelen
Dertigplussers zijn vaak op zoek naar een meer gesofisticeerde drinkervaring. Dat bewijst ook het succes van frisdranken met fijne bubbels en subtiele smaken, zoals FÏNLEY, bij deze doelgroep. CCE voegt Appletiser toe aan haar drankenportfolio om nog meer keuze te geven aan volwassenen, zegt Etienne Gossart, Country Director Belux van Coca-Cola Enterprises: “Appletiser is een buitenbeentje, maar wel eentje met stijl: 100% appelsap uit concentraat, gewonnen uit 10 appelvariëteiten, en licht parelend. Appletiser bevat geen bewaarmiddelen, kleurstoffen of toegevoegde suikers. Kortom, ideaal als alcoholvrij alternatief op feestjes, maar ook gewoon bij de lunch of als tussendoortje voor een buitengewoon moment.”

Met de komst van Appletiser zet Coca-Cola verder in op meer keuze en natuurlijkheid, in navolging van Coca-Cola life en FÏNLEY. De positionering van Appletiser zal door Coca-Cola sterk ondersteund worden met een nieuw 275 ml flesje voor de horeca – met gouden jubileumetiket –, een ‘slim can’ van 25 cl, en een grotere visibiliteit en beschikbaarheid in de winkelrekken.

Appletiser werd in 1966 ontwikkeld door de Frans-Italiaanse immigrant Edmond Lombardi in de Elgin Vallei van de West-Kaap, Zuid-Afrika. De naam is een samentrekking van de woorden “apple” en “appetiser”. Vanaf 1982 wordt Appletiser eigendom van het bedrijf South African Breweries (SAB). Appletiser is voor het eerst verschenen in België in 1994 en wordt tot de overname door Coca-Cola verdeeld door Orangina-Schweppes.