Coca-Cola onderzoekt vakantiebestemmingen voor nieuwe zomercampagne

Zon, zee… en het strand van Hawaii. Zo zien wij Belgen onze droomvakantie. Onderzoekspecialist TNS polste voor Coca-Cola naar de favoriete stranden van de Europeanen – en die klinken erg exotisch. Om het vakantiegevoel nu al in huis te halen, vervangt Coca-Cola zijn legendarische logo op de flessen en blikjes tijdelijk door een bucketlist van 76 reisbestemmingen – van wereldsteden en paradijselijke oorden tot ook Belgische topfestivals. Daarom stelde Coca-Cola zijn zomercampagne vandaag ook voor op een mini-boetiekfestival op de weide van Rock Werchter. De blikvanger: een grote, Europese wedstrijd [1] waarmee je deze zomer elke week je droomvakantie kan winnen.

Droomstranden van Belgen liggen in Verenigde Staten

Een exotische strandvakantie? Europeanen zeggen niet nee, dat blijkt uit de enquête* van TNS voor Coca-Cola. De wereldspeler in internationaal onderzoek peilde naar de favoriete vakantie van de Belgen, Britten, Fransen, Duitsers en Spanjaarden. Hawaii blijkt met stip de grote favoriet, gevolgd door Miami en de eilandengroep Malediven. Sydney en de Bahama’s maken de top-5 compleet. In de top-10 komen maar twee Europese bestemmingen voor, allebei in Italië: Rome en Venetië).

Wij Belgen volgen de Europese voorkeur en steken graag de Atlantische Oceaan over voor onze droomstranden: Hawaii en Miami. Op een enthousiaste 3de plaats staat Barcelona. Belgische jongeren tussen 16 en 19 trekken liever ver weg (Hawaii, Miami, Las Vegas), net zoals volwassenen zonder kinderen (Hawaii, Miami, Cuba). Gezinnen met kinderen lonken ook naar paradijselijke bestemmingen (Hawaii, Miami), maar kiezen even graag voor vakanties in Europa (Toscane, Barcelona, Corsica

* Top 50 Beach Holiday Destinations, uitgevoerd door TNS bij 600 respondenten in Verenigd Koninkrijk, Duitsland, Frankrijk, Spanje en België (3000 respondenten in totaal).

Zomercampagne geeft droomreizen weg naar 76 bestemmingen

Met de zomercampagne brengt Coca-Cola het vakantiegevoel alvast dichter bij huis. Zo ruilt het merk zijn iconische logo op de blikjes en petflessen tot en met september in voor 76 klinkende droombestemmingen – van exotische oorden als Hawaii en Miami over Europese topbestemmingen als Ibiza en Marbella tot… vijf Belgische festivals: Rock Werchter, Les Ardentes, Dour, WECANDANCE en Pukkelpop. Voor al die bestemmingen kun je wekelijks reispakketten winnen, gewoon door te genieten van een ijskoude Coca-Cola.

Coca-Cola zomer verpakkingen

Céline Van den Rijn, marketing director Coca-Cola Belgium-Luxemburg: “Iedereen weet hoe verfrissend een ijskoude Coca-Cola kan smaken op warme zomerdagen. Dat gevoel brengen we al sinds 1886 en willen we nu ook vertalen naar onze verpakkingen. Daarom ruilen we straks het gekende Coca-Cola-logo voor de droombestemmingen van de Belgen. Bovendien kan je met deze limited edition-collectie een onvergetelijke vakantie winnen. Onder de dop of het lipje van de deelnemende producten zit een unieke code, waarmee je online kan deelnemen aan de zomerwedstrijd. Zo brengen we de zomer nu al naar België, met tal van onverwachte Coca-Cola-ervaringen ”

De actie loopt van 24 april tot 20 augustus, op de blikjes van 330 ml en de petflessen van 500 ml, 1l en 1,5 l Coca-Cola, Coca-Cola zero sugar en Coca-Cola light taste in België en Luxemburg. Meer informatie over de zomercampagne kan je vinden op de website www.cocacola.be/summer.

De 76 bestemmingen

Lijst met 76 bestemmingen

[1] OCBS Tombola CDSB KBAR 30/08/2016. Wekelijkse trekking.

Meer informatie

www.cocacolabelgium.be

Of contacteer de afdeling mediarelaties van Coca-Cola in België op +32 2 559 28 77 of per mail naar

Laura Brems: lbrems@coca-cola.com.

Download alle afbeeldingen.