Brussel, 17 april 2013 – Voor de eerste keer in België richt Coca-Cola zich rechtstreeks tot consumenten om aandacht te vragen voor het belang van een evenwichtige levensstijl. Coca-Cola wil consumenten bewust maken van het belang een evenwicht te vinden tussen de calorieën die ze innemen en diegene die ze verbruiken.

Die informatie wordt op een eenvoudige en duidelijke manier verwerkt in twee TV-spots en een viertal krantenadvertenties om een breed publiek te bereiken. De consument krijgt ook duidelijk te zien dat een blik van 330ml Coca-Cola 139 calorieën bevat en wat men kan doen om die calorieën weer te verbranden.

Keuze, innovatie, informatie en voldoende beweging zijn de pijlers van het engagement van Coca-Cola in de strijd tegen obesitas.

Guy Wollaert, Chief Technical Officer and Vice President, The Coca-Cola Company: “Obesitas is een ernstig probleem dat ons allemaal bezighoudt. Door de kracht van onze merken in te zetten voor een bewustmakingscampagne kunnen wij een verschil maken. Bij Coca-Cola zijn we vastberaden meer acties te nemen om dit probleem te helpen aanpakken. De plannen die we vandaag aankondigen bouwen voort op onze eerdere inspanningen en maken deel uit van een engagement voor de lange termijn.”

Nooit geziene bewustmakingscampagne

Samen opkomen voor een gezonde levensstijl, dat is de boodschap van de nieuwe campagne van Coca-Cola, die bestaat uit twee luiken:

  • Het eerste luik, “Samenkomen”, toont het engagement en de acties die Coca-Cola neemt om samen obesitas aan te pakken. Deze TV-spot wordt vanavond en morgenavond in prime time uitgezonden en zal nadien ook via een printcampagne van 19 tot 23 april worden ondersteund.
  • Het tweede luik, de TV-spot ´’Be OK’, geeft duidelijk aan dat een blik van 330ml Coca-Cola  139 calorieën bevat. De spot toont dan voorbeelden van fysieke inspanningen om die calorieën weer te verbranden. Wie daar geen zin in heeft, die kan kiezen voor Coca-Cola Zero, het alternatief zonder calorieën. De “Be OK”-spot zal vanaf 19 april gedurende ruim drie weken worden uitgezonden.

Deze bewustmakingscampagne bouwt voort op een beleid dat Coca-Cola sinds jaren voert op vier domeinen:

  • Meer keuze uit calorievrije of caloriearme dranken en kleine verpakkingen.  Al onze grote merken van bruisende frisdranken hebben een calorievrije of caloriearme variant. Coca-Cola light werd drie decennia geleden geïntroduceerd en in 2006 werd Coca-Cola Zero aan het gamma toegevoegd. In 2012 was ruim 40% van het totale verkoopvolume in België suikervrij. Wij bieden ook een breed assortiment verpakkingsformaten aan, waaronder blikjes van 15cl voor Coca-Cola en PET-flesjes van 25cl.
  • Innovatie dankzij gebruik van zoetstoffen van natuurlijke oorsprong. Zo lanceerden we in 2012 Nestea met zoetstoffen uit stevia, dat 30% minder calorieën bevat . Later dit jaar zetten we een volgende grote stap door verfrissende Sprite met zoetstoffen uit stevia te introduceren.
  • Informatie over voedingswaarde op het etiket. Sinds 2001 vermelden wij proactief op de etiketten van al onze producten informatie over de voedingswaarde. We vermelden het aantal calorieën van onze dranken duidelijk zichtbaar op de voorzijde van al onze verpakkingen , zodat consumenten een bewuste keuze kunnen maken.  
  • Stimuleren om voldoende te bewegen. We ondersteunen tal van initiatieven die in Europa alleen al meer dan 3 miljoen mensen in beweging brengen.

Bekijk de nieuwe TV-spots hier:

Samenkomen
Be OK