Nieuwe commercial met lokale ambassadrices

Op ’n avond zat ik rustig voor televisie toen een spotje voor FÏNLEY passeerde. Acteur Omar Sy had een twinkel in de ogen die me aanzette tot iets wat ik nooit eerder had gedaan: direct gevolg geven aan een reclamespot. Ik kocht mijn eerste FÏNLEY. Sindsdien ligt FÏNLEY in mijn koelkast. He did it. En nu wil ik het doen. Omdat het lekker is. Èn ontwikkeld in België. -Cath Luyten

Verrassende gezichten in de nieuwe Belgische commercials voor FÏNLEY. In de Nederlandstalige spot is het Cath Luyten die plaatsneemt aan de bar en in de Franstalige variant is het Sandrine Dans die vriendelijk bedankt voor het parasolletje in haar FÏNLEY.

Met presentatrices Cath Luyten (39) en Sandrine Dans (40, presentatrice van het populaire L’Amour est dans le Pré op RTL; de Franstalige versie van Boer Zoekt Vrouw) heeft FÏNLEY er twee ambassadrices van formaat bij waarmee het de Belgische identiteit van het merk wil onderstrepen. FÏNLEY werd immers in het Coca-Cola R&D-centrum in Anderlecht ontwikkeld en gelanceerd op de Belgische markt in 2014. Inmiddels bestaat het FÏNLEY assortiment uit 6 smaken en wint het merk gestaag aan populariteit bij de volwassen doelgroep waarvoor de drank werd bedacht.

Céline Van den Rijn, Marketing Director Belgium & Luxembourg “Zowel Cath als Sandrine stralen ervaring en verfijning uit, maar dan op een heel ongedwongen, natuurlijke manier. Ze passen dus perfect bij ons merk en spreken ook onze doelgroep aan: volwassenen die genieten van het leven en daarbij een niet alcoholisch, laagcalorisch drankje en fijne bubbels wel weten te waarderen.

Cath Luyten: “Het zou kunnen dat de kijkers even schrikken, want ze kennen me niet als een reclamegezicht. Ik ben dan ook niet over een nacht ijs gegaan toen men mij het voorstel deed. Uiteindelijk heb ik ermee ingestemd omdat het ook ècht mijn product is, het past bij mij en ik drink het ook graag. Voor mij is FÏNLEY het perfecte alternatief voor een gewone frisdrank of alcohol en ook op café bestel ik het inmiddels zonder nadenken. Mijn persoonlijke favoriet? De FÏNLEY Royal!

Sandrine Dans: “FÏNLEY is een drank die oprecht heel erg goed bij me past. Fris, licht bruisend en met verrassende smaken. Een elegante drank waaraan ik al vanaf dag één verknocht was. Ik moest dus niet lang nadenken over de vraag voor het ambassadeurschap. Meer zelfs, ik ben er heel erg trots op. Mijn favoriete FÏNLEY? De allereerste die ooit op de markt kwam en ook de eerste die ik ooit proefde: pompelmoes met bloedsinaasappel. Een eerste liefde vergeet je niet gauw...”

De campagne

De nieuwe Belgische FÏNLEY campagne omvat twee TV-commercials, outdoor advertenties en advertenties in magazines en op online platformen. Al deze uitingen werden opgebouwd rond de nieuwe protagonistes. De campagne is van de hand van Sra Rushmore. Voor de fotografie werkte het merk met de Belg Kurt Stallaert.

In de TV-spot zit de hoofdrolspeelster aan een bar (de spots werden opgenomen in bar-restaurant Alcazar in Parijs) en bestelt een FÏNLEY bij een knappe, jonge barman. De knaap mist nog enige levenservaring en slooft zich uit door het glas FÏNLEY nodeloos extra te willen versieren. Dat idee wordt evenwel door de hoofdrolspeelster tijdig afgewimpeld waarna de nieuwe baseline verschijnt: “FÏNLEY. Ervaar de natuurlijke smaken.”

Fïnley

In 2014 introduceerde Coca-Cola FÏNLEY; een nieuwe drank voor volwassenen met een meer matuur smakenpalet,  fijne bubbels en met natuurlijke aroma’s. 70 procent van de Belgische consumenten is ouder dan 30 en in de komende decennia zal deze groep alleen maar groeien. Toch is het huidige aanbod van frisdranken in  België beperkt voor een doelgroep van wie de smaakvoorkeuren veranderen en steeds rijper worden.

FÏNLEY vult deze leemte met volwassen, natuurlijke smaken, minder koolzuur, een laag caloriegehalte (max. 20kcal per 100ml), zoetstoffen uit stevia en zonder toegevoegde bewaarmiddelen. Aan de lancering van het product ging drie jaar onderzoek en ontwikkeling vooraf in het Coca-Cola R&D-centrum in Anderlecht; één van de grootste innovatiecentra van Coca-Cola wereldwijd waar elk jaar zo’n 350 innovaties voor 122 landen wereldwijd worden ontwikkeld.

De ontwikkeling van FÏNLEY past in Coca-Cola’s strategie om het calorie- en dus ook het suikergehalte van zijn dranken met minstens 10% te verminderen tegen 2020 (benchmark 2012).

Het Fïnley assortiment

Fïnley-campagne-ambassadrices

  • Pompelmoes & bloedsinaasappel
  • Citroen & vlierbloesem
  • Sinaasappel & cranberry
  • Mojito (limoen & munt)
  • Spritz (licht bittere Italiaanse twist van bloedsinaasappel)
  • Royal (feestelijke bubbels met een toets van witte druif en pompelmoes)