“Wacht het geluk niet af, kies ervoor”. Dat is de boodschap die de Luikse rapper Baloji vanaf 4 mei op televisiekijkend België afvuurt. Hij doet dat in de nieuwe tv-spot van Coca-Cola, waarmee het merk zijn nieuwe campagne ‘Choose Happiness’ op gang trapt.

De internationale TV-spot ‘What Are You Waiting For’ werd door Baloji, alias Balo, vertolkt voor het Belgische publiek. De tekst van de voormalige mc van Starflam is duidelijk: “Je kan de wereld niet veranderen, maar wel de jouwe: kies voor het geluk, wacht niet af, grijp het vast. Deel je glimlach met de wereld… waar wacht je nog op?”

Die positieve boodschap is een krachtige ondersteuning van de nieuwe campagne van Coca-Cola waarin keuze centraal staat. Alle vier de Coca-Cola’s worden verenigd onder de overkoepelende Coca-Cola identiteit. Hierdoor wordt het voor de consument makkelijker om een Coca-Cola te kiezen die het best aansluit bij zijn smaak, voedingspatroon en levensstijl. En aangezien geluk en blijheid al 129 jaar centraal staan in het DNA van Coca-Cola, sluit die boodschap perfect aan bij de nieuwe campagne ‘Choose Happiness’.

“Met deze nieuwe campagne wil Coca-Cola mensen aanzetten om bewust voor geluk te kiezen”, vertelt Céline Van den Rijn, Marketing Director Belgium&Luxembourg. “Coca-Cola heeft mensen altijd al aangemoedigd om optimistisch te zijn en het glas halfvol te zien, maar nu gaan we verder: we willen iedereen doen beseffen dat het niet enkel gaat om het glas halfvol te zien, maar ook om zelf initiatieven te nemen om het glas te vullen. Neem je leven in handen en maak bewust keuzes waar je gelukkig van wordt. Stel het niet uit tot later. Waar wacht je nog op?”

Bekijk hier de nieuwe tv-spot:

Over Coca-Cola

‘Coca-Cola’ bestaat in België en Luxemburg uit verschillende bedrijven. Coca-Cola Services, een filiaal van The Coca-Cola Company, is eigenaar van de merken, staat in voor de consumentenmarketing en verkoopt het basisconcentraat aan Coca-Cola Enterprises Belgium en Coca-Cola Enterprises Luxembourg. Deze produceren, verdelen en/of verkopen Coca-Cola, Coca-Cola life, Coca-Cola Zero, Coca-Cola light, Fanta, Sprite, Aquarius, Nalu, FÏNLEY, Burn, Minute Maid, Nestea, Nordic Mist, Chaudfontaine, Capri-Sun, Monster, Viva en Rosport. Per dag worden er in België en Luxemburg meer dan 10 miljoen dranken van de verschillende Coca-Cola-merken geserveerd.

Coca-Cola bouwt sterke merken van de hoogste kwaliteit die passen binnen een evenwichtige levensstijl. Voor haar activiteiten heeft Coca-Cola in de Belux ongeveer 2.800 medewerkers verdeeld over 8 sites. Coca-Cola integreert duurzaamheid in haar bedrijfsactiviteiten en focust op die domeinen waar de raakvlakken van haar activiteiten op de omringende leefwereld het grootst zijn. Op milieuvlak betekent dit dat er naast energie ook aandacht wordt besteed aan efficiënt watergebruik en duurzame verpakkingen.

Over Baloji

Baloji is dichter, componist, tekstschrijver en beatmaker, scenarist, acteur en performer, video artist en stylist.

Na de release van zijn album Hotel Impala (2008), werd zijn Congolese herinterpretatie (Kinshasa Succursale, 2011) geprezen door de wereldpers (NYT, Guardian, El Pais, Les Inrocks..). Meer dan 200 live shows later, is Baloji terug met een nieuwe plaat, als eerste artiest bij het label ISLAND AFRICA.

Zijn muziek is een mix van Afrikaanse muziek, de Franse singer-songwriter traditie en Afro-Amerikaanse invloeden (soul, funk, jazz), verder vormgegeven door sampling en elektronische muziek (trance, deep house) die zijn roots heeft in de regio in België waar Baloji is opgegroeid.

Baloji betekent ‘man van de wetenschap’ in Swahili. Tijdens de kolonisatie is die betekenis gewijzigd in ‘de man van de duistere wetenschap en tovenarij’.

Baloji’s veerkracht staat centraal in zijn werk en hij brengt alle verschillende invloeden samen om zijn creatieve projecten te verrijken.

“64 bits & Malachite”, zijn nieuwe plaat, is een perfect voorbeeld van deze kruisbestuiving, tomeloos en bevrijd van elk label.