Twee nieuwe FÏNLEY mocktails Spritz en Royal voor een sprankelend eindejaar

Voor al wie tijdens (én na) de feestdagen graag op gastronomische ontdekkingstocht gaat, hebben we uitstekend nieuws. FÏNLEY verrast met twee feestelijke nieuwe ‘mocktails’ op de kaart: caloriearm en ready-to-serve, maar minstens even stijlvol als hun meer geestrijke broertjes. Bovendien met een Belgisch tintje, want FÏNLEY wordt ontwikkeld in het R&D center van Coca-Cola in Anderlecht – na Atlanta het grootste innovatiecentrum van de groep.

De eindejaarsfeesten komen in zicht, en dan is het voor heel wat mensen weer zoeken naar lekkere, originele drankjes om hun gasten te verwennen. Chefs, bartenders en mensen thuis experimenteren steeds vaker met alcoholvrije recepten. Ook FÏNLEY, de speciaal voor volwassenen ontwikkelde caloriearme ‘fijne bubbels’, pakt uit met 2 nieuwe mocktails: FÏNLEY Spritz (een licht bittere Italiaanse twist van bloedsinaasappel) en FÏNLEY Royal (feestelijke bubbels met een toets van witte druif en pompelmoes).

TREND: MOCKTAILS IN DE LIFT

“We merken inderdaad een grotere vraag naar de niet alcoholische versies van de populaire cocktails”, weet ook Bartender van het Jaar 2015 Jurgen Nobels. “Mensen gaan bewuster met alcohol om en je ziet nu dat mocktails overal in de lift zitten. Uiteraard een goeie zaak en uitdaging voor ons beroep. Als barman kan je immers even goed creatief uit de hoek komen, en de mensen verrassen met een echt origineel niet alcoholisch alternatief.”

FÏNLEY: 3 VERRASSENDE MOCKTAILS

“Met FÏNLEY Mojito lanceerden we in 2015 onze eerste mocktail”, zegt Anouk Van Hauteghem, senior brand manager flavours bij Coca-Cola Services. “Dat was een instant succes, en vandaag zelfs de best verkochte FÏNLEY. Ook de nieuwe smaken scoren bijzonder goed in consumententests, dus onze verwachtingen zijn opnieuw hooggespannen.”

HOE OUDER, HOE VERFIJNDER: HET SUCCESVERHAAL FÏNLEY

Op amper twee jaar heeft FÏNLEY een stevige stek veroverd als caloriearm en alcoholvrij alternatief voor volwassenen. “Niet toevallig, want met ouder worden zoeken we meer de verfijnde smaak en subtielere bubbels op”, beaamt Anouk. “En dat is precies wat FÏNLEY doet. Bovendien enkel met natuurlijke aroma’s, zonder toegevoegde bewaarmiddelen en gezoet met zoetstoffen van natuurlijke oorsprong”. FÏNLEY kwam het eerst op de markt in 2014 met de smaken pompelmoes-bloedappelsien en citroen-vlierbloesem, gevolgd door sinaasappel-cranberry.
FÏNLEY Spritz en FÏNLEY Royal zijn beschikbaar vanaf mid-november in blikjes van 250ml.

FÏNLEY Royal

Ingrediënten: Sprankelend water; vruchtensap uit concentraat (druif 4.5%, pompelmoes 0.5%); fructose; zuurteregelaars: wijnsteenzuur, melkzuur, azijnzuur; suiker; kleurstof : E150d; natuurlijke aroma’s; zoetstof:steviolglycosiden.

Product Information


* Reference intake of an average adult / Referentie-inname van een gemiddelde volwassene / Apports de référence pour un adulte-type(8 400 kJ/2 000 kcal)

FÏNLEY Spritz

Ingrediënten: Sprankelend water; bloedsinaasappelsap uit concentraat 5% ; suiker; zuurteregelaars: citroenzuur, appelzuur, wijnsteenzuur; wortel- en saffloerconcentraat; natuurlijke aroma’s ; zoetstof: steviolglycosiden; stabiliseermiddel: johannesbroodpitmeel.

Product Information


* Reference intake of an average adult / Referentie-inname van een gemiddelde volwassene / Apports de référence pour un adulte-type(8 400 kJ/2 000 kcal)

Over Coca-Cola in België en Luxemburg – één merk, meerdere bedrijven

Coca-Cola Services (CCS) is onderdeel van The Coca-Cola Company (TCCC). De onderneming telt in België 213 medewerkers (eind 2015). The Coca-Cola Company en haar filialen zijn eigenaar van de merken, verzorgende consumentenmarketing en verkopen de basisconcentraten aan de bottelaars. In Anderlecht bevindt zich het tweede grootste Coca-Cola-innovatiecentrum wereldwijd, waar wordt gewerkt aan nieuwe producten, verpakkingen, kwaliteitssystemen en koelapparatuur.

Coca-Cola European Partners Belgium (CCEPB) en Coca-Cola European Partners Luxembourg (CCEPL) zijn dochtermaatschappijen van Coca-Cola European Partners plc. Dit is de grootste bottelaar (op vlak van omzet) van de producten van de merken van The Coca-Cola Company wereldwijd. CCEPB en CCEPL produceren, verdelen en verkopen de dranken via verschillende kanalen.

Voor meer info: www.cocacolabelgium.be

Download perskit