10 jaar na lancering is Coca-Cola zero sugar 15 keer zo populair

Vandaag drinken we maar liefst 15 keer zoveel Coca-Cola zero sugar als 10 jaar geleden [1]. Het succes van de frisdrank is vooral te danken aan de suikervrije formule én de authentieke smaak. Dankzij de sterke groei ziet Coca-Cola de kloof met de suikerhoudende frisdranken ook steeds kleiner worden. Bovendien blijft het bedrijf investeren in het suikervrije segment, met maar liefst zeven nieuwe suikervrije varianten, onder meer Coca-Cola zero sugar cherry en Coca-Cola zero sugar lemon.

1 Coca-Cola op de 2 is suikervrij

Belgen kiezen steeds meer voor suikervrij, dat bewijzen de cijfers van Coca-Cola zero sugar. Tien jaar na de lancering op de Belgische markt in 2006 koopt 45% [2] van de Belgische gezinnen vandaag op regelmatige basis de calorievrije frisdrank. Daarmee groeide het aandeel van Coca-Cola zero sugar van 2% in het eerste jaar tot 33% binnen alle Coca-Cola-varianten vandaag. Opvallend, de populariteit van de suikervrije Coca-Cola dicht duidelijk de kloof met de suikerhoudende Coca-Cola: 46% (Coca-Cola zero sugar, Coca-Cola light) vs. 54% (Coca-Cola, Coca-Cola life) [3].

Gezondheid én smaak zijn de meest bepalende keuzefactoren voor de Belgen. In die zin speelde de herlancering van Coca-Cola zero sugar vorig jaar – met een nieuwe look maar vooral verbeterde smaak, nog dichter bij de originele Coca-Cola – een belangrijke rol. En nog een leuk detail: Coca-Cola zero sugar werd in de markt gezet met een stoer, krachtig en eerder mannelijk imago, maar vandaag is 43% [4] van de Coca-Cola zero sugar-drinkers een vrouw.

Coca-Cola presenteert 7 nieuwe suikervrije dranken dit voorjaar

Het is duidelijk dat mensen meer dan ooit op zoek zijn naar variatie in hun dranken en daarbij steeds vaker voor een suikervrije variant kiezen. Daarom lanceert Coca-Cola vandaag ook Coca-Cola zero sugar lemon en Coca-Cola zero sugar cherry, verkrijgbaar in een elegant 25 cl-blikje of in een petfles van 1,25 l. Maar er is nog meer. Ook andere merken binnen het portfolio komen met suikervrije innovaties. Sprite lanceert Sprite zero mint en Sprite zero cranberry. Chaudfontaine Fusion komt met twee nieuwe waters met een smaakje: framboos- en limoensmaak en limoen- en muntsmaak. En tot slot lanceerde Fanta onlangs nog de Fanta zero Pink Pomelo.

Céline Van den Rijn

Céline Van den Rijn, marketingdirecteur van Coca-Cola Belgium-Luxemburg: “We blijven innoveren en inspelen op de variatie in dranken, waarnaar de Belgische consumenten vandaag op zoek zijn. Daarbij houden we rekening met veranderende voedingspatronen, smaken en levensstijlen. Zo reiken we steeds meer suikervrije en caloriearme dranken aan, naast handige, kleinere verpakkingen. Daardoor kunnen consumenten binnen het Coca-Cola-assortiment heel eenvoudig de variant kiezen die het best bij hen past.”

Meer informatie

www.cocacolabelgium.be

Of contacteer de afdeling mediarelaties van Coca-Cola in België op +32 2 559 28 77 of per mail naar

Laura Brems: lbrems@coca-cola.com.

[1] Canadean

[2] GFK Europanel MAT Feb 2017

[3] Interne rapportering

[4] CBL 2016  

Download hier beelden in hoge resolutie.